Kvalité på Smink.

Många har frågat mig vad som är mest prisvärt när det gäller smink.
Vad som är bäst att lägga mycket pengar på o så.
Jag tycker inte alls att det har med det att göra faktiskt!

Vi börjar med foundation;
En svindyr foundation behöver inte alls se bättre ut på än en billig.
Det hela ligger i FÄRG och REDSKAP och TEKNIK.
Har du bara hittat en foundation som är i din egen färg, lägger den med rätt redskap utifrån foundationen du köpt med rätt teknik så ser den precis lika bra ut som den för 500 spänn.
Hitta rätt färg, be om hjälp, och be dem att visa dig hur den bäst appliceras.

Mascara:
Samma sak här. Jag har provat MÅNGA mascaror i mina dagar, både svindyra och billiga.
Mina personliga favoriter (icke vattenfasta) är Lumenes lila hylsa, och Maybellines Define A Lash.

Ögonskugga:
Det är här man märker skillnad. En billig skugga är oftast mer svårarbetad än en dyr och de billigare innehåller i regel inte lika mycket pigment. Är du på jakt efter en riktigt knallig skugga så ska du inte leta bland de billigare, då blir du besviken när du använt den.
Likaså svart skugga, en dyrare blir "svart" medans en billig oftast blir grå o trist..

Penslar:
Det lönar sig faktiskt att köpa dyrare penslar. Dels håller de längre om du sköter dem rätt, och de fångar upp med pigment i stråna än en billig borste.
Men, är man inget inbitet smink-fan så är det ganska oväsentligt.

Så, spara era sminkpengar o lägg dom på dyr hudvård istället, det är mitt tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0