Yellow Face.

Nu när jag ändå är igång kan jag skriva om en annan foundation jag testat, medans det fortfarande ligger färskt i minnet :) Cliniques Superbalanced Foundation.
Visst låter namnet lockande? Superbalanserad hud hade ju varit mumma.
Den är oljefri, vilket är kanon om man som jag lätt blir glansig och fet i t-zonen under dagen.
Jag köpte denna på KICKS, och expediten hjälpte mig att prova ut färg.
Hon var så säker på att hon hittat exakt rätt nyans, och jag litade givetvis på henne. (Den ljusaste)
Dumnöt! Köpte den o åkte hem.
Jag gick alltså från Pig Face till Yellow Face.

Summa summarum:

Täckning: Ganska bra, inte superduper.
Färg: Är du lite gul i hyn är den kanon! Jag blandade ut den med en väldigt ljus Lumene, då funkade det.
Pris: ca. 250 kr på KICKS, varierar tydligen från butik till butik.
Konsistens: Nog det jag gillade mest med den, det känns att det är en lite dyrare foundation! Väldigt lätt formula.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0