Pig Face.

Jag kan börja med att säga att jag har STORA problem med att hitta foundation i rätt färg.
Jag är väldigt blek, neutral underton och vill gärna ha en foundation med lagom täckning.
Detta verkade vara totalt omöjligt, haha!

Idag tänker jag skriva en liten recension om L'Oréals True Match foundation i färgen C1.
C:et står för Cold, alltså en kall underton.
I butiken såg den faktiskt ut att vara i helt rätt färg, och jag blev ju glad i hågen eftersom den var så himla billig.
Glädjen varade dock inte så länge.. När jag väl kom hem och sminkade mig i dagsljus upptäckte jag att jag var helt rosa i nyllet! Det såg hemskt ut!
Inget för mig.

Summa summarun:

Täckning: Väldigt täckande.
Färg: Är du blek med rosa underton - Go for it!
Pris: Köpte den för 179 kr på Cubus, vet dock inte om det priser gäller fortfarande.
Konsistens: Ganska tjock, inte världens mest lättarbetade.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0