The tricky Eyeliner.

Eyeliner är något många har lite problem med, det var en av sakerna jag tyckte var blä under min utbildning!
Eyeliner kan läggas på lite olika vis;
- Man kan använda flytande eyeliner på flaska, vilket antagligen är det vanligaste.
- Vissa använder sin kajal, blir dock lätt lite kletigt och håller inte särskilt bra.
- Kan kan lägga med torr svart skugga, eller med fuktad skugga.
- Cake eyeliner är det bästa tycker jag, om man vill ha flytande! Cake eyeliner är en burk med en svart "kaka", där du sen tar upp en kakbit på t.ex. en tallrik, blöter din pensel (eller tillsätt ett par droppar vatten med en sprayflaska) och sen blandar till!

Man måste inte använda en typisk eyelinerpensel, det är bara att göra det svårt för sig!
Det lättaste enligt mig är att använda en tunn snedskuren pensel, mycket lättare att få en rak och skarp linje.
Vill man ha vinge är snedskuren mycket enklare, det är bara att vinkla penseln :)

Vissa tycker att det är lättast att börja i ytterkant, medans vissa börjar i mitten.
Detta är en smaksak! Använd det s.k tumtricket, alltså fixera ögonlocket med din tumme så har du lite mer kontroll över blinkningar o så. Har du skugga på locket - ta en liten bit toapapper och lägg över innan du trycker ditt din tumme.

Lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0