Ögonbryn på bästa sätt!

Nu har jag kommit igång, haha, så nu blir det en recension till!
Jag försöker make up for lost time, så att säga...

Jag har stött på väldigt många som har stora problem med sina ögonbryn.
Dom vet inte riktigt hur dom ska fylla i dom, med vad, vilken pensel, teknik osv.
Så jag tänkte lägga upp en liten snabb tutorial!

Många som är blonda är lite rädda för att fylla i sina bryn, men det blir precis lika snyggt på en blondin som på en brunett! Om man som blond sminkar sina ögon "hårt" får man lägga lite krut på brynen oxå!

Olika tekniker:

Penna: Det finns ögonbrynspennor i väldigt många färger, från jätteljusa till svarta. Ofta har pennan en liten borste i ena änden, för att kamma och "sudda" de skarpa pennstrecken.
Penna är inte att rekommendera om du vill ha mjuka bryn, men gillar du s.k statiska bryn så är penna kanon!

Skugga: Skugga är det mest användbara tycker jag! Du applicerar med snedskuren, tunn pensel.
Om du vill ha mjuka, naturliga bryn så fuktar du inte penseln, utan låter den vara torr.
Vill du ha lite skarpare kanter, t.ex. tippen av brynet, fuktar du penseln innan du doppar i färg.
Vilken skugga? Du kan använda precis vilken som helst! Har du en mörkbrun ögonskugga, använd den!
Är du blond och vet inte riktigt vilken färg du ska ha? Köp en mullvadsfärgad skugga, alltså en mellanbrun skulle man kunna kalla det.

Såhär gör jag mina bryn: Jag använder oftast skugga. Jag brukar först ha penseln torr, för att få början av brynen naturliga och mjuka. Sen fuktar jag och fyller i resten av brynet. Då får man det naturligt vid näsroten, och sen tunt och "spetsigt" i ytterkant!

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0